Zkuste co-branding s The North Face, Columbia nebo EastPack

ZNAČKOVÝ REKLAMNÍ TEXTIL

ROZHOVOR: David Petříček z Productboardu o firemním merchi a e-shopu

Markéta Heroutová
17/09/2021

V pilotním díle seriálu #rozhovorysvami o firemním merchi a brandu s Davidem Petříčkem, Workplace Experience Leadem z Productboard.

Davide, máte neuvěřitelně různorodý pracovní background. Jak jste se vlastně dostal k práci v Productboard ?

To je pravda. V osmnácti jsem začal pracovat pro ČSA a potom jsem několik let létal. Hodně jsem cestoval a má práce se vždy nějak týkala hospitality segmentu. Zlomové pro mne bylo jaro v roce 2013, kdy jsem nastoupil jako Concierge do hotelu Corinthia v Praze.

Aha concierge. Ten, který pro hotelové hosty zařizuje cokoliv, kdykoliv?

Ano přesně tak. Concierge je nejlepší přítel cestovatele a mistr pohostinství. Mluví mnoha jazyky, zná cizí kultury a je schopen komunikovat s každým. Kromě toho je profesionálním poradcem v oblasti obchodu, kultury a osobním důvěrníkem. Umí naplánovat den, zajistit prohlídky památek, setkání nebo nakupování jakéhokoli druhu a mnoho dalšího. Tato práce mne neskutečně bavila, po čase jsem i se svojí společnicí začal školit a připravovat concierge pro jiné hotely.

Jak se vaší profese ale dotkla koronakrize?

Koronakrize celý segment hospitality v podstatě ukončila, totálně ochromila. A já jsem si musel položit otázku, kam se vydat dál. Zkusil jsem Productboard a byl to prostě match.

Co přesně máte v Productboard na starosti? Po pravdě mne pozice Workplace Experience Lead moc neříká…

Má pozice je takový kočkopes . Od facility management, hapiness management, office management a mnoho mnoho dalšího. Starám se o lidi a snažím se pro ně dělat nevšední věci tak, aby byli ve firmě co nejspokojenější. Pro představu mám na starosti přes třista zaměstnanců se 33 národnostmi.

Jaké brandované dárky vybíráte do vaše eshopu? Co je pro vás důležité při výběru?

Primární je pro mne kvalita a příběh. Všechen swag vzorkujeme, než jde do výroby. Chci, aby například reklamní textil byl co nejpohodlnější a aby se i po 10 vypráních dal nosit ven, a nejen v zimě do postele. A to platí nejen pro reklamní trička a mikiny. 

 Chceme prostě špičkový firemní merch, který je cool a naši lidé jsou hrdí na to, že jej můžou nosit, nebo předávat jako dárky. Zároveň mi záleží na podpoře českých značek a produktů. Zmíním se o tom, že bychom chtěli nějaký český výrobek s příběhem a lidi z BFP zařídí kontakty, vzorky, návrhy. Nedávno jsme se tak domluvili na exkluzivní edici designových batohů Braasi, což je rodinná firma, která vyrábí stylové batohy z kvalitních materiálů pocházejících převážně z Česka.  
Těší mne představa, že takové exkluzivní výrobky budou nosit moji kolegové po celém světě a můj tým tak má možnost pomáhat šíření dobrého jména českých značek. 

Proč jste se rozhodli, že půjdete do e-shopu s firemním merchem a s čím shop od Bontonfilm Promotions pomáhá, jak vám usnadňuje práci? 

Jak už jsem zmínil, máme přes 300 zaměstnanců v několika zemích světa. Jsou na náš firemní merch hrdí, rádi jej nosí a my jim firemní reklamní předměty zároveň dáváme jako bonus – zaměstnaneckou výhodu. Navíc tím, že jsou naši lidé vidět například ve firemních mikinách s logem budujeme povědomí o značce. Prostě win win. 
Pro mne je hodně důležité dostat merch přesně tam, kam potřebuji, bez toho abych se musel zabývat podrobnostmi kolem skladování, balení a doručení.  Potřebujeme ale nejen globální distribuci.
Díky velké diverzifikaci našich zaměstnanců potřebujeme také, aby náš firemní merch byl co nejflexibilnější. Tedy potřebujeme, aby měli svobodu v rozhodování v tom, co si pořídí, v jaké barvě, stylu, velikosti. A to všechno je s firemním e-shopem jednoduché.

Zároveň mne baví i přesah do udržitelnosti našeho swagu.Nezahlcujeme zaměstnance věcmi, které nechtějí. Optimalizujeme náklady. Firma neustále roste a s ní i požadavky na reklamní předměty.
Nemůžeme si dovolit někde skladovat ležáky, které nikdo nevyužívá.  E-shopem jsme se zbavili činností, které prostě nechceme a nemáme čas řešit. A čas, který bychom strávili na administraci, počítání, skladování, atp. věnujeme tomu, abychom vytvářeli ty nejvíc cool produkty, které naši zaměstnanci chtějí.
 

Kdybyste mohli, chtěli byste svůj firemní e-shop nějak změnit, upravit? Jak jste s ním vlastně spokojeni?

Jsme velmi spokojeni. Jediné, co budeme teď měnit, je vlastně rozšíření celého shopu.
Ten současný nám už nestačí, je pro naše potřeby příliš jednoduchý. Chtěli bychom do e-shopu přidat sekce pro oslavy narozenin, výročí ve firmě. Tedy daný zaměstnanec/oslavenec dostane svůj přístup a bude si moci na e-shopu vybrat svůj dárek. Zároveň připravujeme i další část, kterou bude moci využívat náš sales tým. 
 

Jaký je v současnosti nejoblíbenější produkt z vašeho firemního e-shopu a máte pro nás tip na ten nejlepší vánoční firemní dárek?

Netroufám si říci, co je nejoblíbenější dárek. Všechny vybíráme s pečlivostí a jsou oblíbené. Možná bych vypíchnul nejnovější kolekci Pride, která má takový úspěch, že za kolegy chodí i jejich přátelé, rodina a ptají se, kde by mohli tenhle firemní merch koupit. 😊

Co se týká Vánoc. Já bych přemýšlel o nějakých zajímavých reklamních předmětech na zimu. Péřovka, rukavice, čepice. Všechno praktické, z udržitelných materiálů a ideálně vyrobené nějakou českou řemeslnou firmou.

Davide moc děkujeme a přejeme spoustu radosti a nadšení do dalších let v Productboardu!

Číst více

Začněte řešit firemní vánoční dárky včas

Začněte řešit firemní vánoční dárky včas

Rok co rok se setkáváme s klienty, kteří řeší vánoční dárky pro zaměstnance a klienty na poslední chvíli. My se snažíme vždy vše maximálně urychlit a díky digitalizaci celého procesu se nám to i daří. Jak se ale můžete zaručeně vyhnout předvánočnímu stresu a proč opravdu není od věci začít plánovat vánoční dárky už na začátku léta, se dozvíte v našem článku.

Iveta Horynová
21/08/2024
PRODIR: Jak využít potenciál firemní propisky na maximum?

PRODIR: Jak využít potenciál firemní propisky na maximum?

V Prodir promýšlí výrobu reklamních předmětů do posledního detailu a stejně jako pro nás, je pro ně zásadní hodnota produktu, kvalita a udržitelnost. Zjistěte, jaké jsou trendy v materiálech a jak vybrat skvělou propisku.

Iveta Horynová
28/05/2024
Event report 3: Novinky, udržitelnost a budoucnost reklamních předmětů

Event report 3: Novinky, udržitelnost a budoucnost reklamních předmětů

Třetí event. Třetí dávka inspirace. Tři speakeři a jasný plán pro firemní merch v roce 2024. Nestihli jste dorazit? Produktové novinky, informace o směrnici ESG i pohled na budoucnost a strategickou práci s merchem a reklamními předměty najdete v dnešním článku.

Věra Satránská
18/03/2024

Kontaktujte nás

Máte nápad, který chcete realizovat?

Ať už je váš požadavek do detailu promyšlený, nebo máte pouze mlhavou představu, povězte nám o tom. Neprodleně se vám ozveme a vymyslíme pro vás vhodné řešení.

Odesláním formuláře udělujete souhlas se zpracováním osobních údajů.