ROZHOVOR: David Petříček z Productboardu o firemním merchi a e-shopu
V pilotním díle seriálu #rozhovorysvami o firemním merchi a brandu s Davidem Petříčkem, Workplace Experience Leadem z Productboard.
Davide, máte neuvěřitelně různorodý pracovní background. Jak jste se vlastně dostal k práci v Productboard ?
To je pravda. V osmnácti jsem začal pracovat pro ČSA a potom jsem několik let létal. Hodně jsem cestoval a má práce se vždy nějak týkala hospitality segmentu. Zlomové pro mne bylo jaro v roce 2013, kdy jsem nastoupil jako Concierge do hotelu Corinthia v Praze.
Aha concierge. Ten, který pro hotelové hosty zařizuje cokoliv, kdykoliv?
Ano přesně tak. Concierge je nejlepší přítel cestovatele a mistr pohostinství. Mluví mnoha jazyky, zná cizí kultury a je schopen komunikovat s každým. Kromě toho je profesionálním poradcem v oblasti obchodu, kultury a osobním důvěrníkem. Umí naplánovat den, zajistit prohlídky památek, setkání nebo nakupování jakéhokoli druhu a mnoho dalšího. Tato práce mne neskutečně bavila, po čase jsem i se svojí společnicí začal školit a připravovat concierge pro jiné hotely.
Jak se vaší profese ale dotkla koronakrize?
Koronakrize celý segment hospitality v podstatě ukončila, totálně ochromila. A já jsem si musel položit otázku, kam se vydat dál. Zkusil jsem Productboard a byl to prostě match.
Co přesně máte v Productboard na starosti? Po pravdě mne pozice Workplace Experience Lead moc neříká…
Má pozice je takový kočkopes . Od facility management, hapiness management, office management a mnoho mnoho dalšího. Starám se o lidi a snažím se pro ně dělat nevšední věci tak, aby byli ve firmě co nejspokojenější. Pro představu mám na starosti přes třista zaměstnanců se 33 národnostmi.
Jaké brandované dárky vybíráte do vaše eshopu? Co je pro vás důležité při výběru?
Primární je pro mne kvalita a příběh. Všechen swag vzorkujeme, než jde do výroby. Chci, aby například reklamní textil byl co nejpohodlnější a aby se i po 10 vypráních dal nosit ven, a nejen v zimě do postele. A to platí nejen pro reklamní trička a mikiny.
Chceme prostě špičkový firemní merch, který je cool a naši lidé jsou hrdí na to, že jej můžou nosit, nebo předávat jako dárky. Zároveň mi záleží na podpoře českých značek a produktů. Zmíním se o tom, že bychom chtěli nějaký český výrobek s příběhem a lidi z BFP zařídí kontakty, vzorky, návrhy. Nedávno jsme se tak domluvili na exkluzivní edici designových batohů Braasi, což je rodinná firma, která vyrábí stylové batohy z kvalitních materiálů pocházejících převážně z Česka.
Těší mne představa, že takové exkluzivní výrobky budou nosit moji kolegové po celém světě a můj tým tak má možnost pomáhat šíření dobrého jména českých značek.
Proč jste se rozhodli, že půjdete do e-shopu s firemním merchem a s čím shop od Bontonfilm Promotions pomáhá, jak vám usnadňuje práci?
Jak už jsem zmínil, máme přes 300 zaměstnanců v několika zemích světa. Jsou na náš firemní merch hrdí, rádi jej nosí a my jim firemní reklamní předměty zároveň dáváme jako bonus – zaměstnaneckou výhodu. Navíc tím, že jsou naši lidé vidět například ve firemních mikinách s logem budujeme povědomí o značce. Prostě win win.
Pro mne je hodně důležité dostat merch přesně tam, kam potřebuji, bez toho abych se musel zabývat podrobnostmi kolem skladování, balení a doručení. Potřebujeme ale nejen globální distribuci.
Díky velké diverzifikaci našich zaměstnanců potřebujeme také, aby náš firemní merch byl co nejflexibilnější. Tedy potřebujeme, aby měli svobodu v rozhodování v tom, co si pořídí, v jaké barvě, stylu, velikosti. A to všechno je s firemním e-shopem jednoduché.
Zároveň mne baví i přesah do udržitelnosti našeho swagu.Nezahlcujeme zaměstnance věcmi, které nechtějí. Optimalizujeme náklady. Firma neustále roste a s ní i požadavky na reklamní předměty.
Nemůžeme si dovolit někde skladovat ležáky, které nikdo nevyužívá. E-shopem jsme se zbavili činností, které prostě nechceme a nemáme čas řešit. A čas, který bychom strávili na administraci, počítání, skladování, atp. věnujeme tomu, abychom vytvářeli ty nejvíc cool produkty, které naši zaměstnanci chtějí.
Kdybyste mohli, chtěli byste svůj firemní e-shop nějak změnit, upravit? Jak jste s ním vlastně spokojeni?
Jsme velmi spokojeni. Jediné, co budeme teď měnit, je vlastně rozšíření celého shopu.
Ten současný nám už nestačí, je pro naše potřeby příliš jednoduchý. Chtěli bychom do e-shopu přidat sekce pro oslavy narozenin, výročí ve firmě. Tedy daný zaměstnanec/oslavenec dostane svůj přístup a bude si moci na e-shopu vybrat svůj dárek. Zároveň připravujeme i další část, kterou bude moci využívat náš sales tým.
Jaký je v současnosti nejoblíbenější produkt z vašeho firemního e-shopu a máte pro nás tip na ten nejlepší vánoční firemní dárek?
Netroufám si říci, co je nejoblíbenější dárek. Všechny vybíráme s pečlivostí a jsou oblíbené. Možná bych vypíchnul nejnovější kolekci Pride, která má takový úspěch, že za kolegy chodí i jejich přátelé, rodina a ptají se, kde by mohli tenhle firemní merch koupit. 😊
Co se týká Vánoc. Já bych přemýšlel o nějakých zajímavých reklamních předmětech na zimu. Péřovka, rukavice, čepice. Všechno praktické, z udržitelných materiálů a ideálně vyrobené nějakou českou řemeslnou firmou.