8 trendů, o kterých se mluví v roce 2022
Co se děje ve světě, v čem nás ovlivňují poslední dva roky a jak se díky tomu jako společnost měníme? Prozkoumali jsme za vás módní časopisy, světové diskuze i průzkumy a dali dohromady náhled trendů, o kterých se s největší pravděpodobností bude mluvit nejen ve firemním merchi.

#1 Unisex už není jenom oversize tričko
Téma různorodosti pohlaví je všude kolem nás. Ať si to připouštíme nebo přijímáme jakkoliv po svém, citlivost tohoto tématu a téma samotné je důležité. Ovlivňuje reklamu, umělecký průmysl, obchod, film i firemní kulturu a hlavně formuje společnost do nové podoby. V roce 2022 bude tak více jak kdy jindy důležité uvažovat nad firemními dárky neutrálně, tak aby sedli opravdu každému.

#2 Příběh barvy roku
Prosincové oznámení barvy roky firmou Pantone přineslo po loňské optimistické žluté a zklidňující šedé, odvážnost v podobě barvy Very Peri. Světle fialová s podtónem modré symbolizuje kreativitu a transformaci do doby plné příležitostí, technologií i výzev.

#3 Cestování kamkoliv
Kapka naděje v letošním roce pro ty, kteří už se nemůžou dočkat objevování nových míst, měst a zemí. Vypadá to, že i přes komplikace by cestování po dvou letech mohlo být tentokrát nejjednodušší. Lidé tak znovu nacházejí sílu plánovat zahraniční cesty a firmy dávají do kupy ty služební. Je čas zabalit kufry.

#4 Online se dostal k reklamním předmětům
Podle Českého statistického úřadu za poslední dva roky přibylo 18% zákazníků nakupujících na internetu. Jde o největší skok v historii, celkově se jedná o 57% osob starších 16 let. Celosvětově se čísla dostávají dokonce mnohem výš. Některé zdroje uvádějí i 79%. Už si totiž neobjednáváme jen produkty, ale i jídlo a služby.
Covid urychlil digitalizaci a zpřístupnil nové cestičky k zákazníkovi. To platí i pro svět firemního merche a reklamních předmětů.
Interní online platformy už nabízíme dlouho, ale teprve loni se začali využívat na maximum. Vytvořili jsme e-shopy pro firmy jako je Google, Facebook nebo Productboard.
Brandované sady pro nové zaměstnance, promo předměty pro obchodní tým, kancelářské potřeby s logem do každého officu ve světě nebo dárky pro klienty. Vše se dá objednat snadno online, bez zbytečných e-mailů. Veškerý servis zajistíme, na vás je pouze budget a schvalování novinek.

#5 Home office standard dnešních firem
Práce z domu už není jen nařízením vlády, ale celosvětovým benefitem většiny firem. Transformace u administrativních, podnikových a IT firem je více než očividná. Šťastnější zaměstnanci, hotová práce, spokojení zaměstnavatelé. Vše díky alespoň dvou dnům v týdnu na home office. To je scénář, který trvale aplikuje nebo má v plánu zavést 71% firem podle asociace ABSL.
Firmy vyhrazují speciální budgety na vhodné pracovní prostředí pro zaměstnance pracující z domu. Od pracovních stolů a židlí přes drobné potřeby i pohodlný firemní merch.

#6 Work & life balance
Flexibilní nastavení osobního a pracovního života i jistý balanc, to je důvod proč někde práce z domu funguje tak dobře. Firmy i trh práce se začíná měnit a těmto touhám jde naproti.
Vše začíná už u náboru, kdy firmy vřele vítají nováčky onboarding balíčky. Postupuje to přes sick days i týden dovolené navíc a vše směřuje k letošnímu trendu, kdy zaměstnanci dostávají firemní dárky bez nutnosti konkrétní příležitosti. Prostě jde jen o poděkování v nejméně očekávanou chvíli, motivaci a jasnou zprávu o tom, že chtějí jejich spokojenost. Firmy totiž vědí, že se jim to vrátí. Vitamínové balíčky, před létem den volna na vyšetření mateřských znamének a opalovací krémy s logem, v zimě naopak firemní čepice a vánoční volno.
Zaměstnavatelé zkrátka myslí na fyzické a duševní zdraví svých lidí a říkají jim to nahlas.

#7 YK2 je zpět
Přelom milénia se do historie zapsal jako Problém roku a pod zkratkou Y2K. Vrchol devadesátek, období ikonické módy Britney Spears nebo Spice Girls boduje na TikToku a vrací úder v plné parádě. Denim, třpytky, gumičky do vlasů a výrazné barvy totiž mizí už od loňského roku z regálů obchodních domů a e-shopů. Inspirujte svůj letošní merch zábavným retro lookem.

#8 Udržitelnost a zelená dohoda
Nejen na politické úrovni, ale hlavně na úrovni každého z nás se skloňuje čím dál častěji ekologie, udržitelnost a zdravý přístup k životu. Už to není jen trendy nálepka, ale status a celoživotní ideologie a změna.
Jako dodavatel reklamních předmětů nikdy nebudeme plně eko, ale můžeme dělat maximum pro to, abychom tomu šli naproti. Snažíme se firmám ukazovat nový způsob práce s promo předměty a přemýšlet nad nimi v dlouhodobém horizontu, udržitelně a s rozmyslem. Nabízíme kvalitní materiály, produkty s certifikací a od ověřených dodavatelů. Díky interním e-shopům jsme schopni regulovat výrobu brandovaných produktů, tak aby jich v žádné firmě nebyl přebytek a každý dostal a měl pouze to co chce a užije.

Světové trendy roku
Kam se jako společnost posouváme, jaké módní trendy se vrací a jak tohle všechno ovliňuje výběr firemního merche? Zjistíte v dnešním článku.